poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Z miłości do biegania - jak to się zaczęło

Witajcie kochani :)

Tak jak w tytule postu, zaczęłam biegać :)

Sprawia mi to ogromną radość, dodaje mi energii i pozwala przetrwać, trudny dla mnie obecnie okres w życiu.

Tutaj możecie obejrzeć film.


O kilku istotnych informacjach, zapomniałam wspomnieć w tym filmie.
Dlatego w tym poście napiszę to, o czym zapomniałam przy nagrywaniu.


SYSTEMATYCZNOŚĆ - W bieganiu, a dokładnie u początkującego biegacza, ważna jest systematyczność, oraz robienie przerw między dniami, w których biegamy i w których odpoczywamy.

Minimum powinniśmy biegać 3 razy, a max. 4 razy w tygodniu.

Ja biegam 4 razy w tygodniu :)

Pamiętajcie, że jak stracicie chęć i motywację do biegania, ciężko będzie wam ponownie wrócić do systematyczności w uprawianiu tego sportu.



DODATKOWE ĆWICZENIA WZMACNIAJĄCE -

W dni, kiedy nie biegacie, ważne jest, żeby ćwiczyć partie mięśni, które bezpośrednio nie biorą udziału w bieganiu. Również te partie, które wiecie, że macie słabsze, mniej wyćwiczone.

W moim przypadku są to ręce, brzuch i mięśnie grzbietu.



SŁUCHAJMY WŁASNEGO CIAŁA - 

Nie bagatelizujcie bólu, który pojawia się po bieganiu, lub w trakcie. Oczywiście nie mówię tu o tym, żeby od razu biec do lekarza. Może warto zrobić krótką przerwę, poczekać aż ból ustąpi, albo zastanowić się, może gdzieś jest błąd w technice biegania, który za bardzo obciąża daną partię ciała. Na przykład w moim przypadku, na początku bolał mnie odcinek kręgosłupa. Po zmianie obuwia, ból minął . (jak wybierałam buty, opowiem w kolejnym filmie) :)



NAWADNIAJMY SIĘ - Oczywiście picie wody, jest ważne i powinniśmy ją pić codziennie. Jednak przy uprawianiu sportu, w tym przypadku biegania, picie wody, jest obowiązkowe.



To by było, na tyle :)

W kolejnym filmie opowiem więcej o odzieży sportowej oraz o innych gadżetach przydatnych przy bieganiu.

A wy uprawiacie jakiś sport? Czy bieganie również jest waszą pasją.?

Dajcie znać, chętnie poczytam.

Pozdrawiam.

Oczywiście na bieżąco jestem na instagramie - smallwomaninbigcity




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz