czwartek, 20 marca 2014

Wystawy warte uwagi.

Witam was, tak wiem ten wpis miał być wczoraj, jednak wczorajszy dzień oprócz sprzątania poświęciłam na poszukiwanie ukochanej lustrzanki i znalazłam, już wkrótce będą warte uwagi zdjęcia oraz filmy. Wracając do posta, ostatnio czuję niedosyt kulturowy i pomyślałam, że marzec będzie idealnym miesiącem na zwiedzanie galerii, wystaw itp. Mój post będzie podzielony na 3 lub cztery części. Dziś będzie poświęcony wystawom w Warszawie. Oczywiście to tylko mój wybór, nie każdy z was musi się nim zainteresować, ale według mojej oceny, te trzy wystawy są warte uwagi. Kolejną częścią będą moje zdjęcia z wystawy oraz moje odczucia. Ponieważ, mam zamiar każdą z tych wystaw zobaczyć osobiście. W tym poście zdjęcia, są głównie ze strony google. Zaczynamy. Na pierwszy ogień idzie WARSZAWA Już w zeszłym roku chciałam ją koniecznie zobaczyć. Ale niestety nie zdążyłam, w tym roku nie odpuszczę. BODIES REVEALED - WYSTAWA NA TEMAT LUDZKIEGO CIAŁA.
Niektórych z was może przerażać ta wystawa, ale mnie na przykład fascynuje ludzkie ciało. Podobno ma być większa niż ta z zeszłego roku. Co można zobaczyć? Ta wystawa to podróż na temat ludzkiego ciała podzielona na 12 części. Część z eksponatów ukaże do czego ludzkie ciało, może doprowadzić objadanie się czy brak aktywności fizycznej. Dla mnie ważnym aspektem jest również to, że podczas oglądania, można się czegoś dodatkowego nauczyć, gdyż zwiedzających oprowadzać będą studenci medycyny 5 i 6 roku. Wystawa rozpoczyna się 12 marca i trwa do 30 czerwca w Instytucie Chemii przemysłowej. Mimo tego, że bilety są drogie - dorośli 50-60 zł za osobę, ja na pewno się wybiorę i chętnie przedstawię wam swoją relację i mam nadzieję, że zachęcę przynajmniej jedną osobę do odwiedzenia. :)
Kolejna wystawa, przede wszystkim może i na pewno : OTWORZY NAM OCZY"
Słyszeliście, a może coś możecie mi powiedzieć już o waszych odczuciach. Wiem, że ta wystawa jest raz na jakiś czas, myślę że warto się wybrać i sprawdzić na własne oczy, jak utrudnione jest życie ludzi niepełnosprawnych. Ja, bardzo chętnie bym się wybrała, jednak najbliższa wystawa jest już 7 marca. Właściwie, wystawa to złe słowo, jest to kolejna podróż, ale właściwie nie będziemy używać narządu wzroku, a wszystkich pozostałych zmysłów. Tak jak to robią osoby niewidome. Żeby wystawa miała bardziej rzeczywisty wymiar, zwiedzający oprowadzani są przez osoby niedowidzące. Na tą niewidzialną degustację trzeba się spieszyć z zapisami, ponieważ można to nazwać zamkniętym wydarzeniem, grupa liczy tylko 8 osób na 1 godz, 1,5 . Są tylko dwie tury, na godzinę 18.00 i 19.00 bilety w cenie 60 zł rezerwacja poprzez e-maila. Wiem z opowiadań znajomych, którzy uczestniczyli w tym niezwykłym wydarzeniu, że jest to niezapomniane doświadczenie i ta wystawa naprawdę otwiera oczy, nadaję nam nowe spojrzenie na świat widziany oczami ludzi niepełnosprawnych.
Pozostając w temacie ludzkiego ciała zapraszam was na kolejną wystawę wartą uwagi. Najpierw zadajmy sobie pytanie - co wiemy na temat funkcjonowania naszego najważniejszego narządu ?? :) mózgu :D DZIEŃ MÓZGU 2014 NA SWP
Przede wszystkim to wydarzenie jest zupełnie za darmo i jest już 15 marca. Ma na celu rozpropagować wiedzę na temat mózgu, możemy się dowiedzieć co wspólnego ma wyspa z zakupami. Oprócz wykładów prowadzonych przez znanych naukowców, będą pokazy, podczas których będzie można się dowiedzieć czy można oszukać wykrywacz kłamstw, czy gry komputerowe to zło, jak usprawnić swoją pamięć i koncentrację dzięki nim i wiele innych. To by było na tyle, mam nadzieję, że was zainteresowałam chociaż trochę wystawami w Warszawie, kolejnym miastem, w którym prześledzę wystawy i ciekawe wydarzenia, będzie Kraków. Jeśli znacie ciekawe i warte uwagi wystawy w Krakowie to zapraszam do komentarzy i wpisania nazw, chętnie je prześledzę i coś wam więcej o nich napiszę. Miłej niedzieli i oczywiście zapraszam do komentowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz