środa, 13 sierpnia 2014

ZDROWO i KOLOROWO - meksykańska salsa - guacamole

Witajcie, nie wiem czy wiecie, ale na moim kanale na  YouTube rozpoczęłam nową serię - zdrowo i kolorowo.

Tutaj macie pierwszy film, gdzie głównym bohaterem była pietruszka :)


Dziś pokażę wam moją wariację na meksykańską salsę, czyli guacamole.

Uwielbiam guacamole i przetestowałam już wiele kombinacji, czasami zmieniam składniki, ale opatentowałam już swój ulubiony zestaw składników.










SKŁADNIKI :

- główny bohater, awokado lub dwa, jak kto woli
- limonka (kilka kropel)
przyprawy : szczypta
sól
pieprz
kolendra (najlepiej, jakby była świeża, ale akurat mam w ziarenkach, też się nada)
czosnek, opcjonalnie może być cebulka, ale ja wybieram opcję z czosnkiem
- tabasco, może być papryczka chilli lub ostra papryka w czosnku. Ja uwielbiam po prostu tabasco ;)
- 1/2 pomidora

PRZYGOTOWANIE :

Jest banalnie proste. Pamiętajmy, żeby awokado było dojrzałe, miękkie, wtedy łatwo je będzie rozgnieść widelcem na papkę.
Do rozgniecionego awokado, dodajemy kilka kropel limonki. Później dodajemy przyprawy według uznania.
W moim przypadku jest to, szczypta soli, pieprzu i kilka ziarenek kolendry, które można dodać w całości, lub rozgnieść w moździerzu. Następnie dodajemy kilka kropel tabasco. Pamiętajcie, że tabasco jest ostre, więc naprawdę dodajcie, tylko parę kropel.
Na koniec dodajmy posiekaną cebulkę lub czosnek oraz pomidorka, pokrojonego w kostkę.
Wszystko razem mieszamy i cieszymy się przepysznym smakiem guacamole.

Nachos, można przygotować samemu z tortilli, no ale ja zazwyczaj kupuję gotowe nachos kukurydziane.

SMACZNEGO !!!!



A wy, macie swoje ulubione przepisy na guacamole. Chętnie poczytam o waszych wariacjach kulinarnych.

Miłego wieczoru.

Zapraszam was na mój kanał na YouTube

https://www.youtube.com/channel/UC5M2wWPxQqa38h4llQIr7HA

oraz na INSTAGRAM :

http://instagram.com/smallwomaninbigcity



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz